Archive for November, 2009

Nov 29 2009

Αράπογλου και παράπλευρα ζητούμενα

Τι κρύβεται πίσω από την ευσπεσμένη ανακοινωση αντικατάστασης του Αράπογλου, της Εθνικής Τράπεζας; Υπάρχει “κάτι” στο τραπεζικό παρασκήνιο που καθιστούσε την επίσπευση απαραίτητη; Πού οφείλεται η επιθυμία του οικονομικού επιτελείου να γίνουν οι αλλαγές πριν το κλείσιμο του οικονομικού έτους; Διότι, έτσι κι αλλιώς, η αντικατάσταση θα γινόταν. Γιατί ο Αράπογλου υπαναχώρησε, όπως γράφτηκε, από την, αρχικά, σύμφωνη θέση του να αντικατασταθεί; Και, γιατί επιδίωκε, οι όποιες αλλαγές επιθυμούσε να κάνει η κυβέρνηση στο Διοικητικό σύστημα της Εθνικής, να πραγματοποιηθούν κατά τη γενική συνέλευση κι όχι νωρίτερα; Τρέχει κάτι; Ετοιμάζεται “κάτι” του οποίου η εκτέλεση προϋποθέτει την παρουσία Αράπογλου στην Εθνική; Ή, λέμε τώρα, μια διαφορετική προσέγγιση του ρόλου της Εθνικής στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στην ανεμπόδιστη -στα όρια της κερδοσκοπίας- κερδοφορία των τραπεζικών ομίλων;
Μήπως πρέπει να προωθηθεί το σενάριο για ενοποίηση Εθνικής-Αγροτικής και Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου ώστε να εξασφαλιστεί η ισχυρή παρουσία στην αγορά μιας τράπεζας που θα έχει τη δυνατότητα να παίζει εξισορροπιστικό ρόλο; Και, μήπως, το κουμπί των αλλαγών βρίσκεται σ’ αυτή την κατεύθυνση;
Και, λέμε τώρα, μήπως αυτή η ιδέα μπορεί να “δέσει” με μια υπέροχη ιδέα του Βίκτωρα Νέτα για ίδρυση Τράπεζας των Ασφαλιστικών Ταμείων και των ασφαλισμένων καθώς και η ανάπτυξη αυτοτελούς κλάδου πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων στην αγορά και από τα ασφαλιστικά ταμεία;
Ασφαλώς, μια παρόμοια προσέγγιση απαιτεί συγκρούσεις. Τη θέλουμε; Αν είμαστε αποφασισμένοι θα είμαστε και αποφασιστικοί. Είμαστε έτοιμοι;

No responses yet

Nov 29 2009

Τέλειωσαν οι αθωότητες…

Διαβάζοντας τις εφημερίδες έχει ενδιαφέρον να σταθείς όχι μόνο στο «τι» γράφουν αλλά να προσπαθήσεις να αποκωδικοποιήσεις και αυτά που υπονοούνται πίσω από τις γραμμές.

Το παρακάτω σχόλιο είναι ενδεικτικό. Ενώ δεν λέει κάτι που δεν παρατηρούμε, φαίνεται να λειτουργεί και ως προξενήτρα τύπου Βασιλειάδου στη «θεία από το Σικάγο».

Είναι σαφές. Κάποιοι στήνουν τον καμβά. Μόνο που μας τελείωσαν οι αθωότητες.

«Έρχονται

ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ως ανακριβείς οι πληροφορίες ότι οι συνεργάτες του Κώστα Τζανακούλη παρήγγειλαν ψητά αρνιά για να γιορτάσουν την επανεκλογή του στον Δήμο Λαρισαίων.

Πώς το ξέρουν από τώρα; Μα, με την επαναφορά του 50,01% στις δημοτικές εκλογές και τη μετωπική σφοδρή σύγκρουση ΠΑΣΟΚ-ΚΚΕ θέλει και ρώτημα τι θα γίνει στο δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών;»

(Το σχόλιο από την «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009)

No responses yet

Nov 29 2009

Αρχαίο θέατρο, χάντρες και ουσία

Το Αρχαίο θέατρο της Λάρισας και ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε το ζήτημα της χρηματοδότησής του αναδείχθηκε μετά από ερώτηση που κατέθεσε ο Βασίλης Έξαρχος προς τον υπουργό Πολιτισμού. Στο θέμα παρενέβη με δηλώσεις του και ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλάκος.

Τόσο οι αναφορές Έξαρχου όσο και οι αναφορές Γερουλάνου έχουν τη σημασία τους. Το έργο με ευθύνη της πρώην κυβέρνησης του πρώην κααταλληλότερου δεν θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΠΠΟ απευθείας διότι, απλούστατα, οι τέως νεοδικυβερνήτες δεν κατέθεσαν αντίστοιχο τομεακό πρόγραμμα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Οι λαλίστατοι, τις τελευταίες 50 ημέρες, τοπικοί άρχοντες, δηλαδή Δήμαρχος και Νομάρχης, αφού γνώριζαν τι έγινε με το τομεακό πρόγραμμα του Πολιτισμού γιατί συμπεριφέρθηκαν ως πειθήνιοι ιθαγενείς στα «φούμαρα» που μας πούλησε για «μεταξωτές κορδέλες» ο τέως ΥΠΠΟ Αντώνης Σαμαράς παραμονές των εκλογών; Και οι δύο για βλάκες δεν φημίζονται. Άρα, είναι συνένοχοι στην απόπειρα εξαπάτησης του λαρισαϊκού λαού.

Φυσικά, όλοι καταλαβαίνουν γιατί του έπιασε «αγωνιστικός οίστρος» εδώ και 50 ημέρες….

Επίσης, καταγράφω ως θετική την πρόθεση Γερουλάνου για κατάρτιση «Μητρώο Χρηματοδοτούμενων Φορέων στους τομείς του πολιτισμού, του αθλητισμού και του τουρισμού». Είναι σίγουρο πως με μια παρόμοια κίνηση πολλόι και επί πολύ θα χάσουν τον ύπνο τους και τα … όβολα που είχαν μάθει να παίρνουν για να κάνουν τους καμπόσους. Κάνανε επί χρόνια «μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα».

Και μιας και θα κάνει αυτή την κίνηση ο Γερουλάνος, δεν ψάχνει να δει πότε και πού έπεσαν, τις τελευταίες δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές, χρήματα από το ΥΠΠΟ. Θα ‘χει πλάκα.

Καταγράφω τα σχετικά ρεπορτάζ τονίζοντας πως τα θύματα αυτής της απαράδεκτης κατάστασης είναι: Η πόλη, το Αρχαίο θέατρο, οι εργαζόμενοι.

«Ενδιαφέρον Γερουλάνου για Θέατρο-Μεσογειακούς

Τη βούλησή του να επισκεφθεί «σύντομα» τη Λάρισα εξέφρασε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος αποδεχόμενος δημόσια πρόσκληση που του απηύθυνε στη Βουλή ο κ. Βασίλης Έξαρχος για να διαμορφώσει ιδία αντίληψη τόσο όσον αφορά στο Αρχαίο Θέατρο όσο και την πορεία για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 αλλά και γενικότερα. Για το Αρχαίο Θέατρο, που ήταν το βασικό θέμα της επίκαιρης ερώτησης του Λαρισαίου βουλευτή, ο κ. Παύλος Γερουλάνος δεν άνοιξε τα χαρτιά του. Το χαρακτήρισε, πάντως, «έργο τεράστιας σημασίας» και το συνέδεσε με τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013.

Ο κ. Παύλος Γερουλάνος επέκρινε τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας επειδή δεν μερίμνησαν να υπάρξει, όπως ανέφερε, «ούτε ένα ευρώ για το τομεακό πρόγραμμα για τον πολιτισμό. Αυτό σημαίνει πως οτιδήποτε είναι να γίνει για τον πολιτισμό θα γίνει από τις περιφέρειες και ότι η πολιτεία δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει κεντρικό σχεδιασμό για τον πολιτισμό», ξεκαθάρισε. Παράλληλα, όμως ανακοίνωσε ότι η νέα πολιτική ηγεσία κάνει καταγραφή και ιεράρχηση των προτεραιοτήτων στον τομέα του πολιτισμού. «Καταγράφουμε επίσης, τα διάφορα έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί μέσω των περιφερειών και συγκροτούμε ένα καινούργιο σύνολο έργων, τα οποία, σε συζήτηση με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας, προσπαθούμε να εντάξουμε σε ένα νέο, ολοκληρωμένο, τομεακό πρόγραμμα», διευκρίνισε.

Β. ΕΞΑΡΧΟΣ

Τη σημασία του Αρχαίου Θεάτρου αλλά και των Μεσογειακών Αγώνων 2013 όχι μόνο για τη Λάρισα και τη Θεσσαλία αλλά και ολόκληρη τη χώρα ανέδειξε στην ομιλία του ο κ. Βασίλης Έξαρχος, ο οποίος προσκάλεσε τον κ. Π. Γερουλάνο στη Λάρισα εκ μέρους των φορέων της περιοχής. «Το έργο όπως γνωρίζετε έχει σταματήσει από τον Ιούνιο», επισήμανε ο Λαρισαίος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και συνέχισε: «Έχετε δίκιο. Δεν υπήρξε πρόγραμμα τομεακό για τον πολιτισμό. Είναι άλλη μία απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και στον πολιτισμό τα έκανε θάλασσα. Στο μνημείο –και γι’ αυτό σας παρακαλώ να επισπεύσετε τις διαδικασίες- δεν θα γίνονται εργασίες. Οι εργαζόμενοι που έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία, έχουν οδηγηθεί στην ανεργία. Και όπως καταλαβαίνετε, με δεδομένο και το ορόσημο του 2013, όλες οι διαδικασίες που πρέπει να γίνουν από το Υπουργείο, πρέπει να τρέξουν με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς. Γνωρίζω ότι τα χρήματα που τουλάχιστον μέχρι τώρα ήταν δεσμευμένα, είναι από το περιφερειακό πρόγραμμα. Αλλά δεν έχουν κινηθεί καν οι διαδικασίες προκήρυξης».

Ο κ. Β. Έξαρχος κατηγόρησε τον υπουργό Πολιτισμού της ΝΔ ότι «έκανε προεκλογικά άλλη μία παράσταση, λέγοντας ότι εξασφαλίσαμε τα χρήματα. Δεν υπήρξε πρόνοια όπως στη μεταβατική περίοδο από το Γ’ στο Δ’ ΚΠΣ, να γίνουν οι διαδικασίες, ακριβώς διότι αυτό θα ήταν μία χαρακτηριστική περίπτωση έργου –γέφυρας», είπε. … Έχει πολύ μεγάλη σημασία και για την περιοχή μας, γιατί για εμάς στη Λάρισα το Αρχαίο Θέατρο και η αποκάλυψή του είναι το νέο σύμβολο της πόλης. Και έχει πολύ μεγάλη σημασία για όλη τη χώρα. Διότι οι επιστήμονες λένε ότι είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Ας τελειώσει αυτή η περιπέτεια, διότι πραγματικά το έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα. Αλλά νομίζω πως από τις πρώτες προτεραιότητες πρέπει να είναι να εξασφαλιστούν τα χρήματα, να επιτραπεί η επισκεψιμότητα του χώρου.

ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ

«Η αδιαφορία για τον πολιτισμό έχει υπάρξει εγκληματική, τόσο σε οικονομικούς πόρους –αυτά που λέμε μέσω των προγραμμάτων στήριξης- αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό»,τόνισε στην ανταπάντησή του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «περίπου το μισό υπαλληλικό προσωπικό στο Υπουργείο Πολιτισμού είναι συμβασιούχοι, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας και ανάμεσά τους είναι και εργαζόμενοι σε διάφορα μνημεία όπως είναι το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας».

Ο κ. Παύλος Γερουλάνος ανέδειξε την ευαισθησία του κ. Β. Έξαρχου στο συγκεκριμένο θέμα και με την ευκαιρία ανακοίνωσε ότι προχωρά σε «Μητρώο Χρηματοδοτούμενων Φορέων στους τομείς του πολιτισμού, του αθλητισμού και του τουρισμού». Όπως εξήγησε, «θα υπάρχουν κριτήρια και για να ενταχθεί κάποιος στο Μητρώο και για να παραμείνει, αλλά και για να χρηματοδοτηθεί από το Μητρώο και ανάλογα με τη διαχείριση αυτών των χρημάτων την επόμενη χρονιά θα αποφασίζεται αν θα επαναχρηματοδοτηθεί. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, για να εξασφαλίσουμε την αξιοκρατία που θέλουμε και για να χρηματοδοτούμε προγράμματα που έχουν πραγματική αξία», υπογράμμισε. Παράλληλα, τόνισε ότι «ο πολιτισμός στην Ελλάδα δεν είναι υπόθεση ενός μόνο Υπουργείου, αλλά του κάθε Έλληνα. Γι’ αυτό ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον πολιτισμό, η νοοτροπία που έχουμε απέναντι στον πολιτισμό μας χαρακτηρίζει και σαν άτομα και σαν κοινωνία», πρόσθεσε κι έφερε ως παράδειγμα τον πρώην υπουργό κ. Σταύρο Μπένο, το νομάρχη Αθηνών και το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ, που εξασφάλισαν έξι εκατομμύρια ευρώ για την αναστήλωση και την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου του Διονύσου. «Καλωσορίζουμε αυτήν την προσπάθεια, γιατί αποδεικνύει ότι η κοινωνία των πολιτών σε άμεση συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση μπαίνει δυναμικά στο χώρο του πολιτισμού και μπαίνει προσφέροντας και όχι ζητώντας», σημείωσε.

(Πηγή: «Ελευθερία», Παρασκευή, 28-11-2009, του Γιώργου Μακρή )

ΑΝΤ. ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ Π. ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ

«Πετάει το μπαλάκι» για το Αρχαίο Θέατρο. «Ο υπουργός Πολιτισμού με την τοποθέτηση του στη Βουλή για το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, ουσιαστικά αρνείται την ανάληψη ευθύνης από την πλευρά του υπουργείου για την αναγκαία χρηματοδότηση και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου», διαπιστώνει ο βουλευτής Λάρισας του ΚΚΕ κ. Αντ. Σκυλλάκος επισημαίνοντας σε δήλωσή του: «Πετάει το μπαλάκι» στο ΠΕΠ Θεσσαλίας – Ηπείρου – Στ. Ελλάδας το οποίο, φυσικά, θα πρέπει να χρηματοδοτήσει και μια σειρά άλλα έργα. Ζητά από τους πολίτες και μαζικούς φορείς να ενεργοποιηθούν και να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση, φέρνοντας για παράδειγμα την ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου του Διονύσου. Ακριβώς επειδή είναι αρνητικός, γι’ αυτό δεν έχει ακόμα απαντήσει σε ερώτηση που καταθέσαμε βουλευτές του ΚΚΕ από τις 6.11.09. Γι’ αυτό και δεν ορίστηκε μέχρι σήμερα συνάντηση στο υπουργείο που ζητήσαμε τόσο εγώ προσωπικά όσο και οι εργαζόμενοι στο Αρχαίο Θέατρο, που σήμερα είναι άνεργοι. Όλα δείχνουν ότι η πρόοδος του απαραίτητου για τη Λάρισα έργου και η εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής εργασίας για τους πρώην εργαζόμενους θα περάσει μέσα από «χίλια κύματα». Είναι φανερό, ότι οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί αλλάζουν αλλά η πολιτική παραμένει ίδια». (Πηγή:Σάββατο, 29-11-2—9)

No responses yet

Nov 24 2009

Ξέρει κανείς τίποτα για εργοστάσιο παραγωγής αιθανόλης στη Λάρισα;

Το αντιγράφω από τον «Κόσμο» γιατί έχει τη σημασία του. Φαντάζομαι πως για μια τέτοια επένδυση όλο και κάτι θα πρέπει να γνωρίζει η Νομαρχία, η ΕΑΣ ή κάποιος άλλος. Το ερώτημα είναι: Το γνωρίζουν;

«Τη δημιουργία 5 εργοστασίων παραγωγής αιθανόλης, ένα εκ των οποίων και στη Λάρισα, προανήγγειλε στη «Real News» ο γνωστός επιχειρηματίας, ∆ημήτρης Καχρίδας. Το πρώτο εργοστάσιο θα λειτουργήσει στην Καβάλα ενώ θα ακολουθήσουν άλλα τέσσερα στην Αλεξανδρούπολη, στην Ορεστιάδα, στη Λάρισα και στην Πάτρα, ενώ δεν αποκλείεται και σε άλλες περιοχές της χώρας.

«Για τη δημιουργία της αιθανόλης θα χρησιμοποιούμε αγροτικά υπολείμματα από πορτοκάλια, καρπούζι, σταφύλια, καλαμπόκι κ.ο.κ. Με αυτόν τον τρόπο θα στηριχθεί σημαντικά και το αγροτικό εισόδημα, καθώς θα ξέρουν ένα χρόνο νωρίτερα οι αγρότες ότι θα μπορούν να έχουν ένα πάγιο και διαρκές εισόδημα από την πώληση προϊόντων που δεν είναι για κατανάλωση. Η παραγωγή αιθανόλης στην Αμερική τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη» υποστηρίζει ο κ. Καχρίδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Καχρίδας επιχειρεί επιχειρηματικό άνοιγμα στην Ελλάδα, δεδομένου ότι και το 2007 προσπάθησε να εξαγοράσει το εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, το οποίο θα μετέτρεπε σε μονάδα παραγωγής αιθανόλης, προσπάθεια που όμως δεν τελεσφόρησε. Ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας ∆ημήτρης Καχρίδας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες δραστηριοποιείται στις Η.Π.Α., έχοντας έντονη παρουσία τόσο στα επιχειρηματικά όσο και στα πολιτικά δρώμενα».

(Πηγή: Κόσµος, ΤΡΙΤΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009)

No responses yet

Nov 24 2009

Π. Ε. Ο. Βόλου: Δρόμος καρμανιόλα

Published by papanotas under Πρόσφατα νέα

ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ δηλώνουν οι πολίτες και οι κάτοικοι της παλιάς εθνικής Λάρισας – Βόλου εξαιτίας των μεγάλων φορτηγών που επιλέγουν τη συγκεκριμένη οδό προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια του Μοσχοχωρίου. Τα φορτηγά πολλές φορές αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες περνώντας έξω από τις κατοικημένες περιοχές την ίδια ώρα που αγρότες χρησιμοποιούν την παλιά εθνική για τη μετακίνησή τους με τα αγροτικά μηχανήματα. Η παλιά εθνική Λάρισας – Βόλου δυστυχώς ξεχάστηκε, μπορεί να τοποθετήθηκαν πινακίδες και φωτεινοί σηματοδότες αλλά παραμένει δρόμος καρμανιόλα.

Ζ.Π.

(Πηγή: Κόσµος ΤΡΙΤΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009)

No responses yet

Nov 24 2009

Επικίνδυνος λαϊκισμός ή φτηνός εντυπωσιασμός;

Η αλήθεια είναι πως με το λαϊκισμό έχω πάρει «διαζύγιο». Οι πολλές κορώνες μ’ αφήνουν παγερά αδιάφορο. Προσπαθώ να βρω το «από πίσω».

Έτσι, δεν κατάλαβα σε «τι» αποσκοπεί η δημοσιοποίηση από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας της πιθανής –δηλαδή, τι «πιθανής», καραμπινάτη είναι- φοροδιαφυγής ενός πολύ μικρού δείγματος επαγγελματιών (γιατρών) μιας πολύ μικρής περιοχής (Κολωνάκι).

Γιατί επιλέχθηκε η δημοσιοποίηση των φορολογικών τους δηλώσεων κι όχι το αποτέλεσμα ενός αιφνιδιαστικού ελέγχου στα στοιχεία τους;

Γιατί επιλέχθηκε η πιθανολόγηση των κερδών τους κι όχι η αποκάλυψη της φοροδιαφεύγουσας ύλης που θα προέκυπτε μετά από ένα ξαφνικό έλεγχο;

Μήπως η επαγγελματική ομάδα κι ο γεωγραφικός προσδιορισμός του χώρου δραστηριοποίησής της έγινε με κριτήριο το θυμικό του λαού; Μήπως στα μυαλά ορισμένων επικράτησε η «ανάδειξη» της γνωστής αντίθεσης «λαός και Κολωνάκι»;

Από την άλλη, δεν αντλήφθηκα ποιο ήταν το νόημα, το σκεπτικό και η μεθοδολογία με τα οποία κατέληξαν στην απόφαση ανακοίνωσης των ΜΕΣΩΝ ΟΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ διαφόρων επαγγελματικών κατηγοριών. Παράδειγμα: Ανακοινώθηκε ότι «οι δικηγόροι δηλώνουν εισόδημα 16.000 ευρώ το χρόνο». Προσέξτε. «ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ». «ΟΛΟΙ». Σαν να λέμε ότι εγώ κι ο Βαρδινογιάννης δηλώνουμε ΜΕΣΟ ΟΡΟ εισόδημα 300.000 ευρώ!!! (Τυχαίο το νούμερο, μην παρεξηγηθούμε κιόλας, Βαρδή μου).

Πώς σας φαίνεται; Στα μάτια της κοινής γνώμης εμφανίζομαι με περιουσία … εθνικού ευεργέτη. Βάζοντας το χέρι στην τσέπη διαπιστώνω ότι μου λείπουν 298.500 ευρώ.

Και αναρωτιέμαι: Μου τα πήρε κάποιος; Τα είχα και δεν θυμάμαι; Θα τα πάρω στο μέλλον και κάποιος μου τα ανακοινώνει νωρίτερα; Κάποιος μου κάνει πλάκα;

Κατέληξα στο τελευταίο.

Δηλαδή, ρε παιδιά, τι ακριβώς κάνατε; Πήρατε το ΑΘΡΟΙΣΜΑ των αποδοχών του ΣΥΝΟΛΟΥ ενός κλάδου, το ΔΙΑΙΡΕΣΑΤΕ δια του ΑΡΙΘΜΟΥ των μελών του και βγάλατε το ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ; Δηλαδή, αθροίσατε τα λεφτά του Κούγια, του Λυκουρέζου και της φιλενάδας μου της Νανάς, βγάλατε το μέσο όρο και καταλήξατε στο συμπέρασμα ότι η Νανά φοροδιαφεύγει αφού δεν δηλώνει το ποσό που της αναλογεί με βάσει το μέσο όρο;

Φοβερή λογική! Το σκεπτικό της, όμως, ποιο ήταν; Να λοιδορήσουμε, συνολικά, ένα κλάδο; Να δείξουμε ότι ο πλούτος που φοροδιαφεύγει είναι ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ και δεν ΕΠΙΜΕΡΙΖΕΤΑΙ; Ότι δεν βρίσκεται στα χέρια συγκεκριμένων ανθρώπων και δεν οφείλεται σε μια συγκεκριμένη επαγγελματική δραστηριότητα και ότι, αντίθετα, είναι σε συλλογική «κατοχή»;

Με συγχωρείτε πολύ αλλά αν όλα αυτά δεν είναι ένας επικίνδυνος λαϊκισμός, είναι ένας φτηνός εντυπωσιασμός.

Υπάρχει και άλλος δρόμος. Αφού κάνετε ελέγχους, αφού παρατηρήσετε «τι» δήλωσε ο καθένας, προχωρήστε σε ξαφνικούς εξονυχιστικούς ελέγχους. Αν διαπιστωθεί φορολογική παράβαση ανακοινώστε τη ταυτόχρονα με το ύψος του προστίμου που τους αναλογεί, τον τρόπο και το χρόνο είσπραξης.

Διαφορετικά, αυτή η κίνησή σας θα εκληφθεί από την πιάτσα ως ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ώστε οι εμπλεκόμενοι να έχουν το νου τους, καθώς θα πρέπει να περιμένουν τους σχετικούς ελέγχους στο (άμεσο;) μέλλον.

Θεωρώ πως παρόμοιες ανακοινώσεις δεν ταιριάζουν στην κουλτούρα μας. Μας αδικούν.

No responses yet

Nov 24 2009

Άλμα απελπισίας στον Ισθμό

Ο άνθρωπος πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις της μετατροπής του σε «παρία». Μετανάστης, άνεργος, άστεγος. Δηλαδή, ξένος, χωρίς να έχει κάπου να γείρει, χωρίς να έχει τα μέσα για να φάει μια μπουκιά ψωμί που θα τον κρατήσει όρθιο στον αγώνα μπας και βρει κάτι να κάνει.

Ο 30χρονος Ρουμάνος διάλεξε τραγικό δρόμο. Δεν θα μπορούσε, φυσικά, να ληστέψει κάποιο μικρομάγαζο για να φάει κανένα κρουασάν. Θα ήταν εκτός της κουλτούρας του.

Επέλεξε το δρόμο της αυτοκτονίας. Τη ματαίωση των ελπίδων της μετανάστευσης, ακολούθησε η πράξη αναίρεσης αυτής καθαυτής της ύπαρξής του.

Πάνω απ’ όλα η εντιμότητα και η αξιοπρέπεια.

Μάλλον, όταν αναρρώσει θα πρέπει να τιμηθεί. Και να βοηθηθεί. Ως παράδειγμα, ως πρότυπου ανθρώπου που, ακόμη και στην πιο μεγάλη πείνα του, δεν πήγε να πειράξει κανέναν (συνήθως μικροέμπορο) συνάνθρωπό του.

Και μη ακούσω τίποτα ρατσιστικές παπαριές περί «λαθρομετανάστη».

No responses yet

Nov 24 2009

ΚΕΡΔΗ Η ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Όταν είδα τον τίτλο της εφημερίδας, το απέδωσα στο «γνωστό δαίμονα του τυπογραφείου». Διαβάζοντας όμως στη συνέχεια το ρεπορτάζ, με έπιασαν εμένα τα δαιμόνια μου.

Η οικονομική κρίση βρίσκει τον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς ισχυροποιημένο!!!! Στα 219 εκατ. Ευρώ έφτασαν τα ΚΑΘΑΡΑ κέρδη της!!!! Κι αυτά, στο εννεάμηνο, ΜΕΙΩΜΕΝΑ κατά 50%. Προσοχή. Τα ΚΕΡΔΗ μειωμένα. Όχι το ΚΕΦΑΛΑΙΟ. Πώς λέμε εμείς «πραγματική αξία του μισθού»; Ε, καμία σχέση.

Δηλαδή, αναρωτήθηκα:

Αν δεν υπήρχε κρίση πόσα θα ήταν τα καθαρά κέρδη της;

Αν δεν ήταν μειωμένα κατά 50%, θα έφταναν τα 438 εκατ. Ευρώ. ΤΑ ΚΕΡΔΗ.

Δηλαδή, την ώρα που, όπως λένε, πάμε «κατά διαόλου», αυτοί «βγαίνουν ισχυροποιημένοι».

Πώς, ρε παιδιά; Μήπως κάνουν κάτι που δεν κάνουμε;

No responses yet

Nov 13 2009

Ζητούν ΠΑΣΟΚική σφραγίδα στο ΝεοΔημοκρατικό πάρτυ της αδιαφάνειας και της ημετεροκρατίας!

Είναι απίστευτοι! ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ ζητούν ΠΑΣΟΚική σφραγίδα στο ΝεοΔημοκρατικό πάρτυ της αδιαφάνειας και της ημετεροκρατίας!.

Θού Κύριε!!!

Ο δήμαρχος Λαρισαίων Κώστας Τζανακούλης ζήτησε εκ μέρους της ΚΕΔΚΕ από τον Ντ. Ρόβλια την υλοποίηση τα ων συμβάσεων που απέμειναν και είχαν αποφασιστεί από τον «καταλληλότερο» και την ορχήστρα του.

Διαβάστε:

«Απαραίτητοι οι συμβασιούχοι.

Την αντίθεση της ΚΕΔΚΕ στην κατάργηση των συμβάσεων έργου στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης που προωθεί, εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της ένωσης, δήμαρχος Λαρισαίων κ. Κώστας Τζανακούλης σε χθεσινή σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ντίνο Ρόβλια. Ο κ. Κ. Τζανακούλης αξιολόγησε ως «νευραλγικό» το ρόλο που διαδραματίζουν οι συμβασιούχοι έργου στους ΟΤΑ και ζήτησε την παρέμβαση του κ. Ρόβλια ώστε να υλοποιηθούν οι εναπομείνασες συμβάσεις έργου σε δήμους και νομαρχίες από τις 10 χιλιάδες που είχε εγκρίνει η απελθούσα κυβέρνηση (κάποιες από τις προσλήψεις αυτές είχαν προχωρήσει πριν την προκήρυξη των εκλογών, κάποιες όχι). Στη χθεσινή σύσκεψη ο κ. Ντίνος Ρόβλιας άκουσε τις πανομοιότυπες θέσεις της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ και είπε ότι θα τις μεταφέρει στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση». («Ελευθερία», Πέμπτη, 12-11-2009).

Και ποιον έβαλε η ΚΕΔΚΕ να το ζητήσει! Τον μετρ των «κατόπιν ενεργειών μου» συμβάσεων εργασίας! Τον άνθρωπο που έχει μετατρέψει το Δήμο Λαρισαίων σε «πιλότο» των αδιαφανών και ημετερογερνόντων προσλήψεων.

Θα αναρωτιέστε, τώρα, πότε πρόλαβε ο δήμαρχος να ασχοληθεί με την πόλη, την ΚΕΔΚΕ και τους συμβασιούχους αυτή την κρίσιμη περίοδο. Δεν έχετε άδικο. Προφανώς, κατά τον αγώνα για την υποστήριξη της … Αρετούσας, ασχολήθηκε και μ’ αυτό.

Έτσι κι αλλιώς, έχει ήδη διαποτιστεί από το Μητσοτακέικο σχετικά με τις μεθόδους προσεταιρισμού ή αδρανοποίησης ανθρώπων, ανάλογα με τους σκοπούς που επιδιώκεται να υλοποιηθούν. Παράδειγμα: Θυμάστε, άραγε, όταν πρωτοεκλέχθηκε δήμαρχος τίνος και ποιας πολιτικής αποχρώσεως προσώπου έκανε το πρώτο ρουσφέτι;

Όλα αυτά είναι μαθήματα ζωής. Δεν τα αφήνεις ανεκμετάλλευτα…

No responses yet

Nov 12 2009

Βρε Μπεχράκη, είσαι καπνιστής;

Ωραίος είναι αυτός ο Π. Μπεχράκης, καθηγητής Φυσιολογίας της αναπνοής και αδελφός του –πάλι ποτέ, που θα ‘λεγε και η Άντζελα- υφυπουργού της Ν.Δ. και στελέχους του Μητσοτακικού στρατοπέδου.

Βέβαια, θα πει κανείς, ο καθηγητής δεν φταίει για τις έξεις του αδελφού του. Σύμφωνοι. Φαίνεται, όμως, ότι δεν ξέρει καθόλου από έξεις.

Από πού προκύπτει αυτό; Μα από τις απόψεις επί των μέτρων περιορισμού του καπνίσματος, που εξέφρασε στην Ξενογιαννακοπούλου.

Τι είπε, μεταξύ άλλων; Πρότεινε να αυξηθεί η τιμή των τσιγάρων ως μέτρο που «θα δώσει τη δυνατότητα να ελαττωθεί το κάπνισμα στα απιδιά» και θα λειτουργήσει και «ως κίνητρο για να το κόψουν οι μεγάλοι».

Τι λες βρε μεγάλε! Δηλαδή, εάν αυξηθεί η τιμή των τσιγάρων, θα το κόψουμε; Τι μας λες! Μην ξεχνάς. Άλλο «κόβω» κάτι κι άλλο δεν μπορώ να το αγοράσω. Σύμφωνα με τη λογική σου, θα πρέπει η τιμή τσιγάρων να φτάσει τα 100 ευρώ, λέω εγώ. Έτσι, ποιος θα έχει τη «δυνατότητα» να παραμείνει καπνιστής;

Εδώ ξεκινάει μια επανάσταση. ΠΑΜΕ, λοιπόν, να δούμε γιατί. Αυτή η πολιτική, όπως θα έλεγε και κάποιο στέλεχος γνωστού ταξικού κόμματος, είναι βαθύτατα ταξική. Αφαιρεί εισοδήματα από τη λαϊκή τάξη χωρίς να ακουμπάει το εισόδημα της πλουτοκρατίας. Χτυπάει τις ανάγκες των λαϊκών νοικοκυριών ενώ επιτρέπει ανεμπόδιστα στην πλουτοκρατία να απολαμβάνει το τσιγαράκι της. Στη λαϊκή οικογένεια δεν επιτρέπει ούτε το ξεμπάφιασμα, που έχει ανάγκη μετά την ημερήσια ληστρική εκμετάλλευση που υφίσταται. (Άσε που αν αυξηθεί και το αλκοόλ, πάει και το γνωστό «έξω ντέρτια και καημοί»). Διότι, πώς θα βγουν «έξω» ντέρτια και καημοί;

Θα αντιτάξει, ίσως, κανείς και μια άλλη, ενδεχομένως, προσέγγιση. Ότι η πλουτοκρατία θέλει να αυξήσει τα τσιγάρα ώστε οι λαϊκή οικογένεια να μην μπορεί να αγοράσει τα τσιγάρα της. Αφού δεν θα τα αγοράσει, τα χρήματα θα της περισσέψουν. Αφού θα της περισσέψουν, έχει δύο δυνατότητες. Ή να τα καταθέσει στην τράπεζα ή να τα καταναλώσει αλλού. Να λοιπόν το σχέδιο του κατεστημένου. Να βάλουν χέρι στο εισόδημα της λαϊκής οικογένειας. Να της το πάρουν οι μεγαλοτραπεζίτες να το δώσουν στο μεγάλο κεφάλαιο για να κάνει τις δουλειές του. Μ’ άλλα λόγια, τα χρήματα του κεφαλαίου, μετά από μια μικρή στάση στην τσέπη των λαϊκών οικογενειών, επιστρέφουν στους «νόμιμους» κατόχους τους. Αλλά και η άλλη, η δεύτερη οδός, να ακολουθηθεί, τότε φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση στρέφει τη λαϊκή οικογένεια στον καταναλωτισμό, και πάλι προς δόξα του μεγάλου κεφαλαίου.

Έτσι ξεκινάνε οι επαναστάσεις.

Διότι, κύριε Μπεχράκη μου, και το πετρέλαιο το αύξησαν και μεις δεν το κόψαμε. Και τα τρόφιμα, κύριε Μπεχράκη μου, τα αύξησαν και μεις δεν τα κόψαμε.

Σας προβλημάτισε, όμως, καθόλου, που μπορεί να μας οδηγήσει η λογική «αυξάνω τις τιμές των προϊόντων, ώστε να μην μπορούν να τα αγοράσουν»;

Κύριε Μπεχράκη μου. Αυτός ο λαός άντεξε τουρκοκρατία, γερμανική κατοχή, πείνα, εμφύλιο, Μητσοτάκη, Καραμανλή, Αλογοσκούφη κλπ. Κάποια στιγμή, δεν άντεξε. Αντέδρασε. Όλα και όλους τους σιχτίρισε. Λέτε να κωλώσει στα σημερινά κοψίματα;

No responses yet

Next »